חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

חוק יחסי ממון

משמעותו של חוק יחסי ממון במקרי גירושין

אם היחסים שלכם עלו על שרטון ואתם שוקלים להתגרש, ייתכן ואתם מחפשים מידע חיוני בתחום, כדי להבין מהם הזכויות המגיעות לכם, וכיצד ניתן לנצל אותם לטובתכם. אחד הנושאים הפופולריים ביותר הוא חוק יחסי ממון בין בני זוג. אבל לפני שנרחיב עליו, חשוב להזכיר כי המידע המובא באתר זה אינו מהווה עצה משפטית ואינו מהווה תחליף להתייעצות של אחד על אחד עם עו"ד מנוסה בתחום דיני משפחה.

אני מזמינה אתכם לפנות אליי, ואשמח לענות על כל שאלה בנושא גירושין.
לייעוץ ראשוני ולתיאום פגישה התקשרו:
0737841738

מהו חוק יחסי ממון בין בני זוג?

חוק זה נועד למעשה כדי להסדיר את נושא חלוקת הממון של זוג נשוי במקרה שבו הם מחליטים להתגרש, או חלילה – אם אחד מהם נפטר. לפי חוק זה, עורכים איזון רכושי של הרכוש שנצבר במהלך הנישואין. על פי רוב החלוקה היא חצי חצי, אם כי לבית המשפט יש סמכות לבצע חלוקה אחרת החוק מגדיר אלו נכסים אינם נכנסים לאיזון הרכושי ומשכך לא יחולקו בין הצדדים:

  1. נכסים שהיו שייכים לאחר מבני הזוג לפני הנישואין.
  2. נכסים שהתקבלו במתנה או בירושה גם אם התקבלו במהלך הנישואין.
  3. גימלה המשתלמת לאחד מבני הזוג על-ידי המוסד לביטוח לאומי, או גימלה או פיצוי שנפסקו או המגיעים על פי חיקוק לאחד מבני-הזוג בשל נזק גוף, או מוות.
  4. נכסים שבני הזוג הסכימו עליהם בכתב ששווים לא יאוזן ביניהם.
יחסי ממון בין בני זוג בסיוע עו"ד משפחה

הסכמי ממון מאפשרים לשנות את פני הדברים

הסכמי ממון נועדו לשנות את החלוקה הסטנדרטית שנקבעה בחוק יחסי ממון ולהתאים את החלוקה הרכושית לרצונם של הצדדים – כמו לתפור חליפה על פי מידות במסגרת הסכם הממון, יכולים בני הזוג להגדיר תנאים שונים עליהם הם מסכימים ככל שיפרדו ובמקרה כזה, הסכם זה גובר על חוק יחסי ממון.

במסגרת הסכם ממון יכולים בני הזוג להחליט כי החלוקה לא תהייה שווינית, אלא על בסיס מידת ההשקעה הכספית של כל אחד מבני הזוג, כמו כן יכולים בני הזוג להכליל במסגרת האיזון, גם נכסים שעל פי חוק אינם נכללים באיזון, כגון ירושות ומתנות. בדרך זו יש לבני הזוג לגיטמציה לפעול על פי מה שמתאים להם ולהגדיר זאת מבעוד מועד בהסכם

מעוניינים לחתום על הסכם ממון כדי להבטיח את זכויותיכם?

חוק יחסי ממון אינו חקוק בסלע ובהחלט קיימות דרכים לשנות אותו ולהבטיח שהרכוש שלכם יתחלק כרצונכם. ניתן במהלך הקשר לשנות את הסכם הממון ו/או להחליף אותו, אך חשוב שזה יעשה במסגרת התנאים שבחוק. גם על הסכמי ממון חתומים, יש על מה לדבר לעיתים גם אם חתמתם על הסכם ממון ואתם רוצים להבין את המשמעויות, אתם מוזמנים לפנות אלי כדי שאעזור לכם לעשות סדר בדברים, להבין את המשמעויות שעומדות מאחורי החוקים וההליכים שבפניהם אתם ניצבים, ולמצוא את הדרך הנכונה והמתאימה עבורכם במידה ואתם מחליטים להתגרש.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 0737841738
דילוג לתוכן