Search
Close this search box.

ניכור הורי במשפחה

פירוק משפחה וגירושין של בני זוג עשויים להיות מסתכלים, מורכבים ואף טראומטיים, כאשר מעורבים ילדים צעירים בתהליך. במקרים רבים ניתן לראות כעס רב של אחד ההורים כלפי האחר, ויצר נקמנות אשר חוצה גבולות עד לכדי עשיית שימוש בילדים המשותפים ככלי לפגיעה בצד השני.

בעוד שניהול הפרידה בצד הפיננסי הנוגע לחלוקת הרכוש ולמזונות כפוף לחוק וניתן לכימות ולהוכחה, ענייני המשמורת וטובת הילדים הם בבחינת שטח אפור שמצריך כניסה לעובי הקורה, היכרות עם המצב הייחודי של כל אחד מבני הזוג ויכולותיו ההוריות, ונתון פעמים רבות להטיה באמצעות שקרים והאשמות שווא.

מלבד ההתנהלות הפוגענית של בני הזוג זה כלפי זו (ובמקרים מסוימים באופן הדדי), אחד הכלים ההרסניים בהם נעשה שימוש הוא יצירת ניכור הורי אצל הילדים, כלפי אחד מן ההורים, ובאמצעות מניפולציה והטיה כנגד ההורה האחר.

הניכור ההורי יתבצע באמצעות הטיית הילד על ידי הורה אחד כלפי האחר, בהעברת ביקורת, שיתוף במידע אשר אינו תואם את גילו ואת הסיטואציה, האשמות והצגת ההורה כמי שאינו הורה טוב, אינו מתפקד, בעל מוסר לקוי, מואשם בבגידה ובפגיעה בתא המשפחתי, ביקורת על אורח חייו וכהנה וכהנה, עד ליצירת ריחוק מוחלט בינו לבין הילד, אשר מגיע כביכול מרצונו של הילד.

ניכור הורי יביא לפגיעה בקשר בין ההורה המנוכר לילדיו, בביקורת ושיפוטיות שלהם כלפיו, בהפחתת המפגשים והתקשורת עד לניתוק מוחלט.

במקרים רבים ההורה הפוגע והמנכר יכחיש את אחריותו למערכת היחסים המידרדרת, ויציג זאת כרצונו של הילד.

הורים רבים אשר חווים ניכור הורי עומדים במצב הבלתי אפשרי בו הם מתגעגעים לילדיהם ופגועים מהתנהגותם, ויחד עם זאת חוששים לעשות צעד פעיל ולחייב את הילדים בקשר עמם, מחשש שלא להעמיק את הקרע.​

האם ישנם כלים לטיפול בניכור הורי?

לורם איפסום דולור סיט אמט, קונסקטורר אדיפיסינג אלית לפרומי בלוף קינץ תתיח לרעח. לת צשחמי צש בליא, מנסוטו צמלח לביקו ננבי, צמוקו בלוקריה.

כאשר מזוהה תחילתו של ניכור הורי, ביקורת מתמשכת, מניעת ביקורים, שימוש בילדים ככלי במלחמה בין ההורים, מומלץ לפנות לעורך דין לענייני משפחה, להתייעצות ובמטרה לגדוע את הפגיעה מוקדם ככל האפשר.

נושא הניכור ההורי מוכר בבתי המשפט ולשם כך נוצרו כלים משפטיים וטיפוליים בטיפול בתופעה. כל זאת בפרט לנוכח עקרון העל של טובת הילדים, עת ברור כי ניכור ההורי ויצירת קונפליקט נאמנויות עד כדי בחירת צד פוגעת בנפשם של הילדים ויכולה ובעלת השפעה מרחיקת לכת. על מנת לצלוח את התהליך, נדרשת פניה מקצועית, היערכות והכנה, כמו גם בחינה של הראיות וצבירת הוכחות, במטרה לזכות בתמיכת בית המשפט.

ניכור הורי במשפחה | עו"ד משפחה ורד לוי

בתי המשפט בסיטואציות אלו

חשוב לציין כי בתי המשפט בוחנים בין מכלול השיקולים, גם את רצון הילד וגם את טובתו, ולכן ישלבו כלים ומנגנונים שונים על מנת לחדש את קשר ככל שיש נתק ו/או על מנת לשקם את הקשר לרבות הפניה למומחים מתאימים לבניית תוכנית טיפול, הפניית הצדדים לטיפול משפחתי ועוד על מנת לייצר תקשורת מקרבת ולסייע לאיחוי הקרעים.

בנוסף בידי בית המשפט יכולת להפעיל על ההורה המנכר סנקציות שונות, על מנת לרתום אותו לתהליך, לרבות סנקציות כספיות, הטלת הגבלות ועוד, מתוך החשיבות העולה בקשר של הילד עם שני הוריו.

הורים רבים אינם מודעים לנזקים שחווים ילדים שעוברים ניכור הורי בטווח הקצר ובטווח הארוך ועל ההשלכות ההרסניות של המצב על הילדים.

לפיכך ככל שהורה מרגיש שילדיו מתנתקים ממנו, כשהם משמשים ככלי ניגוח בו עליו לעשות הכל על מנת למגר את התופעה ולפנות לעו"ד משפחה שעוסק בתחום ויכול לסייע בנקיטת הצעדים הנדרשים לשיקום הקשר או אף חידושו במקרה של נתק.

בתי המשפט שמים את הנושא יותר ויותר במרכז תוך שימוש בכלים שונים והקדמת הטיפול בהליכי ניכור לפני הליכים אחרים, שכן מדובר בעניין חשוב ומשמעותי לקשר בין ההורה לילדיו ולמניעת נזקים בנפשו של הילד שזקוק לשני הוריו, גם אם אינו יודע זאת או אינו רוצה בכך.

במקרים כאלו חשוב לבחור עו"ד משפחה שעוסק בתחום ומבין אותו, על מנת לצאת למלחמה הצודקת על אותם ילדים, על מנת להציל אותם ולהציל את הקשר.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 0737841738
דילוג לתוכן