חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התסמינים, הגורמים והטיפול בניכור הורי

ניכור הורי הוא כאשר הורה אחד מכפיש את ההורה השני לילד המשותף , כדי להרחיק ילד מההורה השני ולהפוך להורה "המועדף". האשמות והכפשות מעוותות את תפיסת הילד את ההורה המנוכר. לדוגמא אמא אומרת לילד שלה שאביו אינו אב טוב ,הילד עלול בסופו של דבר לסרב לדבר עם האבא .

מהם התסמינים לניכור אצל הילד?

התסמינים, הגורמים והטיפול בניכור הורי
הילד מותח ביקורת מתמדת על ההורה המנוכר, רגשותיו כלפי הורה אחד שליליים והילד משתמש במונחים וביטויים שנראה כי אינם שלו, הם לקוחים מעולם המבוגרים .

הסימנים לניכור

הורה אחד מנסה למנוע מילד לראות או לדבר עם ההורה השני , תוך מציאת תירוץ שהילד יונק, חולה, עסוק וצריך להישאר עם ההורה המנכר. מנכר עשוי להתעקש שכל החפצים האישיים של הילד יישמרו בביתו. מנכר עשוי לתכנן פעילויות במהלך משמורת ההורה השני. לדוגמה, להחליט שהילד צריך להיות במסיבת יומולדת של בן הדוד דווקא במשמורת של ההורה המנוכר. מנכר עשוי לעתים קרובות לכופף או לשבור הנחיות משמורת ועשוי לסרב להסכם המשמורת. במקרים של גירושין מסועפים ומסוכסכים, ההורה המנכר יכול להשתמש בילד כדי למשוך מידע על חייו האישיים של ההורה השני, למשל לקבל מידע עם מי מתרועע ההורה המנוכר ולעשות בכך שימוש מניפולטיבי, לטעון שזה מזיק לילד וכו'. המנכר עשוי לנסות לשולט בכל הנוגע ליחסים של הילד עם ההורה השני, לנסות לעקוב אחר שיחות והודעות בין ההורה המנוכר והסובבים אותו לילד, למנוע מההורה המנוכר ללכת לאסיפות הורים, לקבוע החלטות בנוגע לחינוך, להתנגד שילך לחוגים שמציע ההורה המנוכר, להכפיש את בן הזוג של ההורה המנוכר, לומר לילד שההורה החורג לא אוהב אותו ואף מזיק לו ולהערים קשיים על ההורה המנוכר להפעיל את סמכותו ההורית, לגרום לילד לזלזל בהורה המנוכר ולא לציית לו.

דרכי טיפול

כיום כאשר מתקבלת תלונה על מצב של ניכור הורי, בית משפט לענייני משפחה מזמן דיון דחוף, אם מתברר שקיים ניכור הורי, מפנים את ההורים למטפל והשופט מקבל חוות דעת של המטפל או של עובדי הרווחה שעושים בדיקות של מסוגלות הורית. ההליך המשפטי מזורז ובית המשפט פועל כדי לחדש את הקשר בין הילד וההורה המנוכר .

אם אכן מתגלה שיש הסתה של אחד ההורים, השופט יכול להטיל סנקציות, כגון קנס כספי על ההורה המנכר וכן יכול לשנות או להרחיב את שהיית הילד אצל ההורה המנוכר. מי שמאבחן ניכור הורי הוא פסיכולוג או פסיכיאטר. גם פקידת סעד יכולה להגיש לבית משפט תסקיר לפיו מתקיים ניכור ולהמליץ על הפניה לפסיכולוג .

בית המשפט לענייני משפחה ינסה לתת מענה מהיר במקרה שיש הוכחות והערכות של גורמי המקצוע והוכח נתק וניכור מאחד ההורים. בית המשפט מעמיד לנגד עיניו את טובת הילד, תוך הקטנת הפגיעה הפסיכולוגית בו.

מספר זה הינו מספר וירטואלי, שהוא חלק משירות תוכן המופעל על ידי זאפ גרופ בע"מ ומפנה את המתקשר לבית העסק.
משתמש העושה שימוש במספר הווירטואלי, מסכים כי החברה תהא רשאית לשמור את מספר הטלפון ממנו התקשר, לכלול אותו במאגר מידע או ליצור באמצעותו קשר עם המשתמש, וכן כי המספר עשוי להשתנות מעת לעת.

מספר הטלפון הרגיל של בית העסק הוא 0737841738
דילוג לתוכן